ایده‌های خواستگاری در فضای باز و عمومی

شما می‌توانید ابتکار داشته باشید و برای خواستگاری‌کردن از طرف مقابلتان، برنامه‌ای در فضای باز بچینید. این کار می‌تواند خاطره بسیار خوشی را برایتان رقم بزند اما یادتان نرود که حتما در ترتیب‌دادن برنامه‌ای خاص باید به تیپ شخصیتی و روحیه فرد مقابل هم فکر کنید. برای مثال، اگر او فردی بسیار خجالتی است، شاید از اینکه در جمع یا در فضایی باز از او خواستگاری شود، اصلا استقبال نکند.

۱. انتخاب مکانی خاص و زیبا در بیرون از خانه

مکانی زیبا مثل یک پارک یا پشت‌بام هتل و رستورانی چندطبقه را انتخاب کنید. انتخابتان باید مکانی زیبا و دوست‌داشتنی باشد. با طرف مقابل که قصد ازدواج با او را دارید به این مکان بروید. بنا به میزان آشنایی‌تان با او برنامه‌ای برای تقدیم‌کردن حلقه ازدواج و ابراز خواستگاری تدارک ببینید.

برای نمونه، اگر آشنایی‌های قبلی وجود دارد، از شخصی در محیط بخواهید که از شما و طرف مقابلتان عکس بگیرد. بعد زمانی که می‌خواهید در کنار هم ژست بگیرید و برای عکس‌گرفتن آماده شوید، زانو بزنید و حلقه را تقدیم کنید. با این کار، هم تنوع زیادی به خواستگاری‌تان می‌دهید و هم لحظه حلقه‌دادنتان با دوربین ثبت می‌شود.

۲. آوردن گروه موسیقی و ابراز خواستگاری به کمک آن‌ها

این گزینه هم برای کسانی مناسب است که به‌واسطه آشنایی‌های قبلی مانند آشنایی و دوستی خانوادگی با هم صمیمی‌تر و نزدیک‌تر از آدم‌های معمولی هستند. در این‌صورت، امکان آوردن گروهی موسیقی در فضایی باز مانند پارک یا باغ یا حیاط منزل وجود دارد.

گروهی را استخدام کنید تا در قالب شعروترانه از تمایلتان به خواستگاری و ازدواج با طرف مقابل بگویند. اگر بتوانید شعری شخصی‌سازی‌شده پیدا کنید که دیگر عالی می‌شود. منظور چه شعری است؟ شعری که نام فرد مقابل یعنی کسی که قرار است از او خواستگاری کنید، در آن بیاید.

۳. درخواست از کاریکاتوریست خیابانی

از یک کاریکاتوریست خیابانی بخواهید که طرح خواستگاری‌تان از طرف مقابل را بکشد و به شما بدهد. برای این کار، باید زمانی که با طرف مقابل در خیابان هستید، از او بخواهید که صبر کند و اجازه بدهد که کاریکاتوریست (از قبل با او هماهنگ شوید) کاریکاتورتان را بکشد. کاریکاتوریست هم که از قبل در جریان قرار گرفته، تصویری کاریکاتوری از خواستگاری یا ازدواجتان با طرف مقابل طراحی می‌کند و می‌کشد.

زمانی که اثر به شما تحویل داده می‌شود، طرف مقابل پیام را می‌گیرد و متوجه می‌شود که قرار است از او با روشی متفاوت خواستگاری کنید. البته باز هم دقت کنید که این روش با سلیقه طرف مقابلتان هماهنگ است یا خیر. شاید بعضی‌ها از این کار خوششان نیاید و تلاشتان نتیجه معکوس بدهد.

۴. گذاشتن درخواست ازدواج در آکواریوم ماهی‌ها

اگر فروشگاه بزرگ و جذاب آکواریوم در محل زندگی‌تان وجود دارد، به آنجا بروید و تابلویی ضدآب با نوشته «با من ازدواج می‌کنی؟» هم با خودتان ببرید. از قبل با صاحب فروشگاه هماهنگ کنید و اجازه بگیرید که این تابلو را در بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین آکواریوم موجود در فروشگاه قرار بدهید.

بعد همراه با طرف مقابل به این فروشگاه بروید و خود را به آن آکواریوم برسانید. به بهانه غذادادن به ماهی‌ها نزدیک آکواریوم شوید و حواس طرف را به تابلو جمع و پیشنهادتان را مطرح کنید.

ایده‌های خواستگاری در مسافرت

خواستگاری در مسافرت

برای اینکه خاطره خواستگاری از همسرتان تاابد برایتان ماندنی شود، از روش خواستگاری در سفر هم می‌توانید استفاده کنید. البته این سبک از درخواست ازدواج هم مناسب کسانی است که آشنایی‌های قبلی مانند دوستی‌های خانوادگی دارند. چرا؟ چون هیچ غریبه‌ای با شما به سفر نمی‌آید، می‌آید؟

اگر آشنایی‌ها و دوستی‌های قبلی میان شما و خانواده طرف مقابل وجود دارد یا دوستان مشترکی با او دارید، برنامه سفری به طبیعتی زیبا یا شهری دوست‌داشتنی بچینید و در آنجا با ایده‌هایی که در ادامه می‌آیند از فرد موردنظر خواستگاری کنید.

۵. خواستگاری در ساحلی زیبا

جایی را برای سفر انتخاب کنید که دریا و ساحل زیبا داشته باشد با فرد موردنظر به ساحل بروید و سعی کنید که با او همراه شوید و هم‌صحبت. او را دعوت به بازی با شن‌ها کنید و همین‌طور که در حال ساختن برجی شنی هستید، برای تکمیل طبقه آخر برج از حلقه ازدواج کمک بگیرید و آن را روی نوک برج شنی‌تان بگذارید و درخواست ازدواج را مطرح کنید.

یکی دیگر از ایده‌های خواستگاری در ساحل این است که از طرف مقابل بخواهید چشم‌هایش را ببندد و سپس درخواست ازدواجتان را با خطی خوش و زیبا روی شن‌ها بنویسید. پس از تکمیل نوشته از او بخواهید که چشم‌ها را باز کند و نوشته‌تان را بخواند.

در ایران ساحل گیسوم، جزیره هرمز یا سواحل چابهار گزینه‌های خوبی هستند. البته اگر محلی نیستید، باید محدودیت‌های کرونایی را برای سفر رعایت کنید.

۶. درخواست ازدواج پس از صعود به قله

برنامه یا تور کوهنوردی ترتیب بدهید و طرف مقابل را هم دعوت کنید یا طوری برنامه بچینید که او هم حتما بیاید. پس از صعودکردن به قله در کنار فرد موردعلاقه‌تان قرار بگیرید و با زانوزدن و تقدیم حلقه از او خواستگاری کنید. چنین پیمان ازدواجی بامزه و به‌یادماندنی می‌شود. خستگی هردویتان هم پس از صعودی شیرین از تن درخواهد رفت. این‌طور نیست؟

۷. خواستگاری در باغی زیبا

از طرف مقابل برای رفتن به باغی مانند باغ‌های گیاه‌شناسی زیبا و پربازدید دعوت کنید. زیر باران شکوفه‌ها در فصل بهار یا در میان خش‌خش برگ‌های پاییزی از او بخواهید که با شما ازدواج کند. چون طبیعت زیباست و بستری عاشقانه برایتان فراهم می‌کند، هیچ‌گاه چنین درخواست ازدواجی از خاطرتان نخواهد رفت؛ البته اگر طرف مقابل به شما پاسخ مثبت بدهد.